czwartek, 22 marca 2018

Wielkanocny pasztet jajeczny z warzywami


Mocno jajeczny pasztet z bogatymi w witaminy warzywami to ciekawa propozycja potrawy na świąteczny stół w nadchodzącą Wielkanoc.

Składniki:

14 jajek
1 cebula
80g zielonego groszku (może być mrożony)
80g ugotowanej marchewki
80g kukurydzy
80g żółtego sera
1 cebula
3 łyżki oleju rzepakowego
3 łyżki śmietany 12%
3 łyżki koperku
3 łyżki natki z pietruszki
1 łyżka roztopionego masła
sól
pieprz

Wykonanie:

1. 11 jajek ugotować na twardo, ostudzić, obrać i pokroić w kostkę.

2. Zielony groszek ugotować al dente w lekko osolonej wodzie.

3. Cebulę drobno posiekać, marchew pokroić w drobną kosteczkę, a kukurydzę odsączyć z zalewy. Żółty ser zetrzeć na tarce o grubych oczkach.

4. Do dużej miski przełożyć pokrojone jajka, groszek, kukurydzę, cebulę, marchew, żółty ser, śmietanę, olej, koper i natkę z pietruszki. Delikatnie wymieszać, doprawić solą, pieprzem, dodać 3 surowe żółtka oraz białka ubite na sztywno ze szczyptą soli. Całość dokładnie wymieszać i ewentualnie doprawić.

5. Masę jajeczną przełożyć do formy wysmarowanej oliwą i wyłożoną papierem do pieczenia, lekko docisnąć masę i uklepać brzegi. Wierzch skropić roztopionym masłem.

6. Piec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez około 40-45 minut.





3 komentarze:

  1. a marchew ma byc surowa do tego pasztetu czy gotowane

    OdpowiedzUsuń
  2. Jest napisane w składnikach.... marchewka ugotowana.

    OdpowiedzUsuń
  3. A ha nie zauwarzyłam tak szybko czytałam dziękuję ślicznie ale ja troszke se go ulepszyłam dodalam troche swoich składników.papryczke ,selera,i pietruszki.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń